طلبه - کاش من هم ارمیا بودم
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طلبه

 مهمترین صفتی که یک طلبه و روحانی باید داشته باشد، مناعت طبع و قناعت نفس است.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، حجت الاسلام و المسلمین "سید سجاد هاشمیان"روز چهار شنبه در جلسه درس اخلاق در حسینیه امام خمینی (ره) جامعه الزهرا(سلام الله علیها) بیان کرد: از جمله ویژگى‌هاى برازنده یک مؤمن معتقد، عزت نفس و اظهار بى‌نیازى از خلق خدا است که این بی نیازی همان غنای نفس است.

وی ادامه داد: احادیث بسیاری از امامان معصوم در خصوص ضرورت عزت نفس وجود دارد که نشان دهنده اهمیت این مسئله است.

وی با تاکید بر اینکه تمنّاکردن از دیگران، از شخصیت و بزرگى آدمى مى‌کاهد، بیان کرد: در حقیقت، بى‌نیازى در پس پرده مناعت طبع قرار دارد و اوج فقر، بی نیازی از خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین هاشمیان اضافه کرد: فقر واقعی این است که برخی در دنیا از مال و ثروت غنی باشند و هیچ احساس نیازی به خدواند نداشته باشند.

وی گفت: فقر و غنا به داشتن مال و منال نیست، بلکه بسیاری افراد هستند که در اوج فقیر، استغناى نفس دارند و بزرگند و در عین حال افراد غنی که هنوز هم دست نیاز به سوى این و آن دراز مى کنند.

وی با تاکید بر اینکه این افراد غنی در واقع، به نوعى فقر و نیازمندى دچارند که در ظاهر دیده نمى‌شود، افزود: ما باید به آنچه که دست خدا است، بیشتر اعتماد کنیم تا نسبت به آنچه دست دیگران است.

مدیر جامعه الزهرا(سلام الله علیها) ادامه داد: در روایات داریم که خداوند روزی طلاب دینی را تضمین کرده است و ما طلبه ها نیز باید با یقین و ایمان به خداوند هیچ گاه چشم امیدی به غیر از او نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه دو نوع فقر مادی و فقر نفسانی وجود دارد، بیان کرد: بیشتر نکوهش ها به فقر نفسانی بر می گردد البته فقرمادی که ناشی از تنبلی باشد نیز مذموم است.

وی در پایان گفت:  امید است فقر ما فقر نفسانی نباشد و غنای ما غنای نفسانی و فقیر الی الله باشیم.




تاریخ : چهارشنبه 94/8/20 | 3:17 عصر | نویسنده : ارمیامعمر | نظر

  • paper | قالب وبلاگ | بلاگ اسکای